top of page
  • תמונת הסופר/תחוות נאחת רוח

"דרך נוף הגלבוע": מסלול נופי ומגוון סביב הגלבוע


דרך נוף הגלבוע היא מסלול נהדר לטיול, עם נופים מרהיבים, היסטוריה מרתקת ושלווה רבה. הדרך עוברת בהרי הגלבוע, אזור יפהפה עם מגוון רחב של צמחייה ובעלי חיים. לאורך הדרך ישנם מספר אתרים היסטוריים, כולל הר מלכישוע, שבו נלחם שאול המלך ונהרג. הדרך גם מציעה מספר נקודות תצפית מרהיבות, מהן ניתן לראות את העמקים שמסביב, את הר תבור ואת הרי הגליל.


פרטים על המסלול ״דרך נוף גלבוע״:

דרך נוף הגלבוע היא מסלול טיול מעגלי באורך של כ-15 קילומטרים, החוצה את רכס הגלבוע. המסלול מתחיל ומסתיים בכביש 667, ומציע נוף מרהיב של עמק יזרעאל, עמק בית שאן והגליל. המסלול מתאים למטיילים בכל הרמות, והוא מתאים גם למשפחות עם ילדים. המסלול עובר בדרך נוחה ומסודרת, עם מספר נקודות עצירה לאורך הדרך. בין נקודות העצירה ניתן למצוא את:

  • תל יזרעאל

  • הר שאול

  • תל רחוב

  • חניון הר ברקן

  • חניון כתף שאול

המסלול נפתח בכל ימות השנה, אך מומלץ לבקר בו בחודשי האביב והסתיו, אז מזג האוויר נוח יותר. להלן פרטים טכניים נוספים על המסלול:

  • אורך המסלול: כ-15 קילומטרים

  • משך המסלול: כ-4 שעות

  • דרגת קושי: קלה-בינונית

  • עונה מומלצת: אביב, סתיו




שער לפאר טבעי:

"דרך נוף הגלבוע" מתפתלת ברכס הרי הגלבוע המפואר, אזור משופע במגוון ביולוגי עשיר ויופי טבעי. הדרך מציעה נופים פנורמיים מדהימים של העמקים שמסביב, מטעי הזיתים והר תבור המלכותי מרחוק. במהלך השנה, הנוף משנה גוונים, מירוק שופע באביב לגוונים זהובים חמימים בקיץ ואדומים וכתומים תוססים בסתיו. חובבי טבע וצלמים ימצאו את עצמם מרותקים לקנבס הצבעים המשתנה ללא הרף.


משמעות היסטורית:

מעבר לקסם הטבעי שלה, ל"דרך נוף הגלבוע" חשיבות היסטורית משמעותית. הרי הגלבוע היו עדים לקרבות רבים לאורך ההיסטוריה, כשהמפורסם ביותר הוא קרב הגלבוע, בו נלחמו שאול המלך ובנו יונתן באומץ. עדיין ניתן למצוא את עקבותיו של סכסוך עתיק זה באתרים הארכיאולוגיים ובהריסות הפזורות לאורך הדרך. חקר השרידים ההיסטוריים הללו מספק חיבור עמוק לעבר והערכה למורשת התרבותית של האזור.


דרך נוף גלבוע - תצפית חניון כתף שאול


חופשה שלווה והזדמנויות פנאי:

לאלו מאיתנו שמחפשים מקום שקט הרחק מההמולה של חיי העיר, "דרך נוף הגלבוע" מציעה מפלט שליו מאין כמותו. האווירה השלווה, יחד עם הסביבה הציורית, הופכת אותו למקום אידיאלי לנסיעה נינוחה או לטיול שליו לאורך שבילי ההרים. אזורי מנוחה רבים ומטופחים לאורך הדרך מזמינים את המבקרים להירגע דרך הצלילה אל תוך השקט, לספוג את הנוף וליהנות מפיקניק מענג עם יקיריהם.


החי והצומח הפורחים:

מיקומם הגיאוגרפי הייחודי של הרי הגלבוע יוצר מיקרו אקלים המקיים מגוון רחב של חי וצומח. בנסיעה לאורך "דרך נוף הגלבוע", אולי תבחין במינים שונים של ציפורים אשר שטות בחן בשמיים או תיתקל בפרחי בר ששוטחים את הגבעות. האזור הוא גם ביתם של מגוון חיות בר, כולל שועלים, תנים, נמיות, דורבנים ועוד, מה שמוסיף למשיכה של יעד קסום זה.


בואו לבקר בחווה

מתכננים טיול לאיזור הגלבוע ועמק המעיינות? מוזמנים לבוא לחווה שלנו לאירוח מיוחד שיתן לכם מנוחה אמיתית בין טיול לטיול.

ממש למרגלות הגלבוע, במושב כפר יחזקאל, מחכה לכם חוות נאח״ת רוח שם תוכלו לעצור לנוח בזמן שאצם מתארחים בחווה אקולוגית מיוחדת במינה.

שדה אורגני, יער מאעל, בריכות אקולוגיות ומתחמי אירוח שונים שיתנו לכם ליהנות מהקרבה האמיתית לאדמה.


תענוגות עונתיים:

לכל עונה יש את הקסם שלה. באביב, ההרים מתעוררים לחיים עם פריחה צבעונית ועלווה טרייה, המציעים מראה שמחמם את הלב. הקיץ מביא את יופיים של שמיים בהירים והזדמנות לחזות בזריחות ושקיעות מדהימות מנקודות תצפית שונות. הסתיו, לעומת זאת, מטיל כישוף קסום כשהעלים הופכים לגוונים מבריקים של אדום, כתום וצהוב שהופכים את העמק לציור.



לסיכום, "דרך נוף הגלבוע" הוא מקום השוזר ללא מאמץ את מרכיבי הטבע, ההיסטוריה והשלווה. הוא מזמין את המטיילים לשקוע במסע נופי המעורר את החושים ומצעיר את הרוח. בין אם אתה הרפתקן, חובב היסטוריה, חובב טבע, או פשוט מחפש התרחקות אל השלווה, הדרך הקסומה הזו מציעה חוויה שאין כמותה. אנחנו מזמינים אתכם לצאת למסע אל "דרך נוף הגלבוע", ותנו ליופי הקסום של הרי הגלבוע להשאיר בכם את רשמיו.



bottom of page