top of page
  • תמונת הסופר/תחוות נאחת רוח

הום ביוגז (HomeBiogas): הפיכת הפסולת האורגנית שלנו לגז מתחדש

עודכן: 25 בדצמ׳ 2023

ברוכים הבאים לחווה שלנו, בה אנו מתמקדים באקולוגיה, קיימות ורתימת כוחה של האנרגיה המתחדשת. בחברת HomeBiogas הישראלית פיתחו מערכת חדשנית המאפשרת לכם להפוך את הפסולת האורגנית שלכם לגז נקי ומתחדש. בואו נחקור את היתרונות של מערכת הביוגז שלנו וכיצד היא עוזרת לנו להפוך את החווה שלנו למקום אקולוגי ומקיים על בסיס יומיומי.

 

מה זה ביוגז (Biogas)?

 

מערכת ביוגז היא בעצם מעכל פסולת אורגנית מהפכני המטפל בפסולת אורגנית באופן מקומי ובר קיימא. על ידי שימוש בתהליך טבעי הנקרא עיכול אנאירובי, מערכת HomeBiogas ממירה פסולת מזון לגז מתחדש. שיטה זו מאפשרת לנו להפחית פסולת, להפחית את פליטת הפחמן ולייצר אנרגיה נקייה ישירות בחווה שלנו.

 


תמונה של מערכת הום ביוגז
מערכת הום ביוגז


איך מערכת ההום ביוגז עובדת?

 

מערכת HomeBiogas היא מערכת פשוטה ויעילה. כך זה עובד:

 

מזינים את המעכל: מתחילים בהזנת המעכל בפסולת האורגנית שלכם, כגון שאריות מטבח, קליפות פירות ושאריות ירקות. המעכל יכול להתמודד עם עד 6 ליטר פסולת ליום.

 

עיכול אנאירובי: בתוך המעכל (הבלון התחתון), חיידקים ובקטריות מפרקות את הפסולת האורגנית בהיעדר חמצן, ומייצרים גז מתחדש (ביוגז) כתוצר לוואי. תהליך זה הוא טבעי לחלוטין וידידותי לסביבה.

 

איסוף הביוגז: הביוגז המיוצר בתהליך העיכול נאסף במחזיק גז (הבלון העליון). מחזיק הגז יכול לאחסן עד 600 ליטר ביוגז, ומספק לנו מקור אמין של אנרגיה נקייה.

 

ניצול הגז: הביוגז שנאסף משמש אותנו בחווה כגז נקי לבישול. עם HomeBiogas, אנחנו זוכים לעד שעתיים של שימוש בגז שנוצר משאריות המזון שלנו.

 

היתרונות של מערכת ההום ביוגז

 

על ידי הטמעת מערכת הביוגז בחווה שלכם, אנחנו נהנים ממגוון רחב של יתרונות:

 

ייצור גז: עם HomeBiogas אנחנו מפחיתים את התלות בדלקים מאובנים ובמקורות אנרגיה מסורתיים. על ידי ייצור ביוגז בעצמנו, אנחנו מפחיתים את טביעת הרגל הפחמנית של החווה.

 

הפחתת פסולת: במקום לשלוח את הפסולת האורגנית להטמנה, HomeBiogas מאפשרת להפוך אותה לביוגז איכותי. זה לא רק מפחית פסולת, אלא גם ממזער את פליטת גז המתאן לאוויר.

 

חיסכון בעלויות: על ידי ייצור אנרגיה בעצמנו, אנחנו מפחיתים באופן משמעותי את עלויות הגז. HomeBiogas מספקת חלופה בת קיימא ובמחיר סביר למקורות אנרגיה מסורתיים.

 

דשן עשיר: תוצר הלוואי של תהליך העיכול האנאירובי הוא דשן עשיר בחומרים המזינים את המעכל. ניתן להשתמש בדשן אורגני זה כדי להעשיר את הקרקע ולקדם צמיחה בריאה של הצמחים השונים בחווה.

 

סיכום

 

עם המערכת של HomeBiogas, יש את הכוח להפוך את הפסולת האורגנית לגז מתחדש. המערכת החדשנית מציעה פתרון בר קיימא מעולה לחווה שלנו, ומאפשרת לנו להפחית פסולת, להפחית את פליטות הפחמן ולייצר אנרגיה נקייה ממש פה בחווה.

כאשר אנו מזינים את המערכת בפסולת אורגנית ומייצרים דשן נוזלי אורגני המקדם את הירקות אותם אנו מגדלים, אנחנו מתחילים מעגל בלתי נפסק של קיימות. הירקות שגדלו עוברים למטבח ומתבשלים בעזרת גז הביוגז, בסוף הארוחה שאריות המזון מוזנות למערכת ההום ביוגז שלנו וחוזרות לייצר עוד גז ודשן חדשים. מעגליות אקולוגית ומקיימת בשיאה!




bottom of page